fredag, februari 16, 2007

Med den ironiska distansen som enda vapen



Albin Baltahasar Lundmark, en person som gör väldigt mycket, förutom att han är poet, pirat, konstnär och designer så är han också musiker.

Första gången jag råkade snubbla över hans musik var nog 2002 eller något sånt. Sen dess har han börjat synas i media lite då och då, som arrangör av extreme poetfabrik, piratdebbatör, konstnär o.s.v.

Utan att sjunga speciellt rent eller självsäkert lyckas han ändå förmedla sina texter som ofta är ganska finurliga och träffsäkra.

Veckans mp3: Albin_Balthasar_Lundmark_-_Kasta_tartor.mp3

edit: eftersom yelah är dåliga och har tagit bort låten får ni ladda ner en annan

2 kommentarer:

Raxl Snaxel sa...

Han är en tönt. Pretentiös och självcentrerad är vad han är!

Anonym sa...

Ooh. Han är massa myys ju! Jag poeatade på hans extrema poetfabrik i somras, det var massa skoj, även fast jag gjorde bort mig massor. d:

Och så är jag ju nästan släkt med honom... ^^