måndag, februari 12, 2007

daZork

Med denna veckans mp3:a följer även en kort exklusiv intervju med artisten.

Veckans mp3: daZork - Dancegirls (Electronic)

Nahkala: Hej, dZ kan jag kalla dig Axel?
daZork: Du får retagga alla mina låtar. Jag heter numera daZork
Nahkala: Haha Okej :P will do

Nahkala: Marie Lindberg gick ju vidare i melodifestivalen i lördags. Är det därför du valt att utbilda dig till lärare? För att på den vägen slå dig in i musikbranschen?
daZork: Nä. Hon borde ha förlorat! Sämsta låten vafan!

Nahkala: Vem borde ha vunnit?
daZork: Ingen! Man borde skrota hela konceptet schlagerfestival

Nahkala: Okej, Vilka har inspirerat dig i din musik? Förutom Cp-barn.
daZork: hmm... (paus) daft punk framför allt. Men jag hittar alltid ljud eller balla grejjer som jag blir inspirerad av överallt. Dock aldrig från schlagerfestivalen.

Nahkala: Var brukar du wärscha din musik?
daZork: Jo jag har ju dc++, liuhubben har en del musiknördar som har det mesta. Finns det inte där så letar jag på isohunt eller nån annan torrentsida som kanske är mer lämplig.
Nahkala: okej, tack för intervjun. Fler låtar finns på daZorks myspace

Inga kommentarer: