fredag, december 07, 2007

Google-dikter

För en del kommer det här vara gammal skåpmat, men för de flesta som läser min blogg kommer det att vara helt nytt.

Google-dikt: När man googlar någonting, tar meningen som innehåller det man sökt på från de 10 första resultaten som visas. Eftersom detta är datorgenererat uppnår det inte verkshöjd och är inte upphovsrättsskyddat bara så ni vet så sprid på. I dikten nedan har jag sökt på "tar slut".


När rädslan inte tar slut.
Jag har en längtan som aldrig tar slut.
När det känns som det aldrig tar slut...

De gamla torskarna tar slut.
Vilket påskgodis tar slut först?
Innan livet tar slut.

När ett förhållande plötsligt tar slut.
Anteckna datumet när avtalen tar slut!
Din ersättning tar slut, du är avskedad och hänvisad till ett liv i ekonomisk misär, och din tid som arbetslös kan eventuellt vara i tio år eller tills du går i pension.

Oljan tar slut - men inte nu...

4 kommentarer:

Elin sa...

Hm... Jag gillar!

Raxl Snaxel sa...

Fantastiskt! Jag blev så inspirerad att jag skrev en googledikt själv.

Min hund äter bajs!
Flugor äter bajs. Barn har saker så klart för sig.
Man är inte allätare bara för att man äter bajs.
Vi har ingen stans att bo, och ingen mat heller. Så vi äter bajs.

Nahkala sa...

jag skriver ner del2 av din :D

Min 10 månaders kille äter bajs el försöker tills jag stoppar honom.
hunden äter bajs - men bara på hösten?!
Och dom klagar på att jag äter bajs.
Din mamma äter bajs.
Ja, man får aldrig se tjejerna som äter bajs - Bara reaktionen på dom som tittar.
jennie äter bajs o njuter av det.

Anonym sa...

Diagnostik och behandling vid analklåda
Analklåda är ett vanligt tillstånd
Analklåda
Analklåda råkar nästan alla ut för någon gång
Analklåda
Är det äckligt med analklåda och diarré i reklamen?
Jag har under snart 2 år haft en tilltagande analklåda.
Han berättade att de i butiken haft stor efterfrågan på t-shirts med texten Analklåda.
Pruritus ani är latinsk benämning på analklåda som är symptom på en bakomliggande orsak eller sjukdom.
serverar reklam-TV:n analklåda?'


Guess what, jag googlade analklåda!