tisdag, december 25, 2007

Ajj emm a sawseegch

Det här inlägget skulle publicerats för länge sen, men eftersom det är jul så passar den väl ganska bra nu.

Veckans mp3:a kommer från Pannbandet som består av Anna, Elin och Karin. Låten handlar om att vara en korv som ser på tv hela dagen. När jag berättade att jag funderade på att lägga upp låten började Karin hota med att hon skulle kontakta $TIM(?). Elin var mer positiv "Tänk va coolt! Så blir vi kända över hela internet!"

Jag fick tillslut iaf hela bandets godkännande (typ) att lägga upp låten så här kommer den.

Pannbandet - Singel till jul (Korv)

Ska bli spännande å se om jag får stryk för det här ;)
Känns det för hemskt, slå en signal eller sms:a så tar jag bort den ;P

Själv tycker jag det är en väldigt charmig låt, ligger just nu på exakt 100:ade plats på min last.fm

8 kommentarer:

Karin sa...

Jag har svårt att tänka mig att Elin sa att det var coolt att folk skulle höra den. Inte ens världens bästa julkalender får ju visas, och den känns ju nästan bättre än den där låten. Menmen.
Förresten får man ju ändå inga pengar från Stim för att någon laddar ner låten. Har jag ens sagt det? Det känns som att folk hela tiden bara hittar på saker som de påstår att jag har sagt. Jaja.

Nahkala sa...

Elin sa faktiskt så, det minns jag. Kanske inte ordagrant, men det var iaf "internet" och "bli kända" i samma mening (Använt i positiv bemärkelse).
Jag skrev ner det här precis innan jag mutade dig. Så jag är naturligtvis inte hundra på att ditt hot är återgivet korrekt men jag har svårt att komma på en anledning till varför jag skulle hittat på.
Vem har mer hittat på något du sagt? Eller syftar du på citatet på valpwikin?

Karin sa...

Just det, det hade jag glömt! Ja, det också då förstås.
Men en annan grej som mamma säger att jag har sagt, och dessutom berättat för typ alla. Alla verkar dessutom trivas mycket bra med att prata om det vitt och brett, och njuta alldeles utomordentligt av att jag sitter med huvudet under stolen, bankar knytnävarna i golvet och ber dem för mitt liv att sluta!

Nahkala sa...

Men åå! Nu blir jag ju jättenyfiken!

Anonym sa...

Det är helt otroligt! Låten handlar ju om mig! Det är på prickigkorven likt!

Elin sa...

Va?! Jag kan inte minnas att jag givit mitt godkännande till detta! Är du säker på att jag inte sa typ "Nej, lägg inte upp den på internet för då kommer vi ju bli kända som värsta dumhuvudena!"

Nahkala sa...

Jag är helt säker :) jag minns att jag blev lite förvånad över att du var så på!

Elin sa...

Hm. Jag måste ha varit tillfälligt sinnesförvirrad helt enkelt. Jag visste inte vem jag var eller vad jag sa!

:P