tisdag, maj 22, 2007

Rom 2.0

Plötsligt har en ny sida av Rom öppnat sig då vi flyttat från det sunkiga "lyxhotellet" som hette ???? (undvik det ifall ni kan) i stadens äldre kvarter, till ett kanonmysigt billigt kloster (Tomaso nånting) i de finare. Vi har 400 meter till en jättefin park som heter Villa Borghese. Den låg jag i då jag skrev det här och slappade. Här har de iaf förstått vilken makalös mackapär internets är och har satt upp WiFi nätverk lite här och där i parken som är gratis om man har ett italienskt telefonnummer så man kan bekräfta att man finns eller nåt sånt. Hoppas de inser att öppna nät är framtiden.

Stockholms politiker hör upp! När får tanto, vitabergsparken, humlegården gratis & öppet trådlösa interwebs?

Oooh.. jag vill berätta mer men jag får vänta, så har jag nåt att berätta när jag kommer hem också.

Igår ägnade jag och min mor eftermiddagen åt att shoppa, eller vi köpte iof inget men vi försökte. Kanske låter lite konstigt men jag har saknat er lite idag. Har hittat massa saker som är snygga och tänkt "Den här skulle Mats gillat", "Oooh, de här hade passat Ylla" eller "Den skulle Karin älskat!" Önskar att ni hade varit med och att vi varit miljonärer. Allt är så snyggt men tyvärr också dyrt.

Nu ska vi iväg till Vatikanen! Så det blir tyvärr bara två bilder denna gång.

btw. Påven kommer och hälsar på vårt kloster på onsdag, tror ni man kan få en autograf? eller kanske ta en bild när vi kör tumbrottning?

3 kommentarer:

Karin sa...

Får man önska vad man vill att du ska blogga om? I så fall önskar jag nya frisyren!

Nahkala sa...

Tvivlar på att det blir någon uppdatering innan midsommar ;/

ylla sa...

tackar ödmjukast för rosa-randiga pastan :)