måndag, maj 21, 2007

Italien ftw



Italien är lite speciellt. De har inte riktigt upptäckt internet ännu, så jag har fått söka land och rike efter ett internetcafe.

Här till höger har vi fyra bilder från våra första dagar. Ganska tråkiga men italien är svårt att avbilda, iaf de kvarter vi bor i. Allt känns ganska nedgånget på ett mysigt sätt.


Top 5 med Rom


  1. Maten - Som väntat så har maten varit fantastisk, är det något de kan italien så är det att laga mat.
  2. Busspriserna - är rimmliga (1Euro för att resa i 75minuter).
  3. Varmen - Det är sommar här!
  4. Kulturveckan - Vi hade tur och lyckades tajma slutet på kulturveckan vilket innebär att de flesta museer och liknande har varit gratis :) Det ända vi var tvugna att betala för var en chagallutställning.
  5. Glassen - italienarna vet hur man gör riktigt god glass, framförallt sorbe.

Sen finns det massa annat som är jätte häftigt att se typ, Alla ruiner, kyrkor, skulpturer och målningar man läst om på konstvetenskapen. jag berättar gärna mer för den intresserade.

"World press photo of the year"-utställningen som vi såg här nere visar väldigt tydligt på vilket sätt en bild kan säga mer än 1000 ord. hur många spaltmeter det än skrivs om krig och liknande så är det ändå bilden som kan vända det. Min favorit är nog den av en soldat som kommit tillbaka från kriget fubar och gifter sig med sin flickvän. Känns lite fel att säga favorit om något så tragiskt dock.




Risken finns att det här blir mitt sista inlägg från italien, ni får ha det bra hemma i Sverige, så ses vi på fredag/lördag :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas allt fortsätter vara fint/varmt/bra! Och att du inte får för mycket internet abstinens (vem vet, det här kanske är en chans för avvänjning ;) )

Kramar

Anonym sa...

Tjohoo!

Värst va du verkar ha det glassiiiigt ;)

Hoppas du fick pengarna, fick ju inte nått tecken på varken eller..

/me lyssnar på Svenska Akademiens nya platta :P

Laters!

Nahkala sa...

Jag fick dem :) tackar. jag for val hora skivan imorgon da jag kommer hem :P

Raxl Snaxel sa...

Tack för ett fucked up vykort :)

Btw: redigera åäö plox. Jag orkar knappt läsa.