söndag, februari 11, 2007

Ge blod


Tung och väldigt rak på sak. De vågar ta steget längre än det vanliga "snälla, var en god människa och ge oss lite pengar/blod". De vågar visa vad det handlar om utan att det blir allt för obehagligt.

För övrigt är mitt mål att nästa vecka själv göra ett besök för att se om jag är kvalificerad att lämna blod, de som är intresserade får gärna följa med. Just nu verkar torsdag som en bra dag, men har ni en annan som passar er bättre så hojta till.

Tillägg: Och just ja! För er som väntat på veckans mp3:a (även denna vecka med Aspuddsanknytning!) så kommer den imorgon eftersom min laptop är i Aspudden och låten finns på den.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt snygg reklam.

Jag följer med och ger blod, när jag fyllt åldern innne. (:

Raxl Snaxel sa...

Jag har blodtyp O- tror jag. O är den blodtyp som är mest lämpad för donation eftersom man kan donera till alla blodtyper. Dock kan jag bara ge till de som har minus, vilket är typ 26% av befolkningen. Jag vet inte riktigt hur det ligger till, men på naturkunskapen i gymnasiet så sa pip-Maria att det bara var 6% i Sverige som hade min blodtyp. Vore inte så jävla hett om jag skulle behöva blod nån gång.

Personligen tycker jag det är äckligt med bloddonation. Jag skulle inte göra det utan cash eller om en nära vän behövde det.

Nahkala sa...

Oj, leskigt. Mer om blodgrupper finns at läsa på http://sv.wikipedia.org/wiki/Blodgrupper

Anonym sa...

"Personligen tycker jag det är äckligt med bloddonation. Jag skulle inte göra det utan cash eller om en nära vän behövde det."

Vad är det som är äckligt?

Raxl Snaxel sa...

Vad är inte äckligt med att stoppa in nålar och suga ut blod ur armen?

Anonym sa...

jag kan inte se det äckliga, men okej... kanske är skillnad om man är kvinna.. d: