torsdag, oktober 04, 2007

Varje dag typ av saker...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant att det är just dove som står bakom denna kampanj...

Anonym sa...

varför är det så tabu att komersiella företag försöker göra något bra? Jag gillar den. Och alla andra. För övrigt ska jag köpa balsam snart. Det blir nog Dove.

Nahkala sa...

Folk tror alltid att det finns en hake när det är pengar inblandat.

I det här fallet känns det kanske lite hyckleri att ett företag startar en fond samtidigt som man marknadsför sig med nästan samma typ av reklam som fonden "bekämpar".

Men jag tycker ändå det är en bra tanke bakom konceptet. Det visar att de själva ser sig som en del av problemet. Jag hoppas det går vidare med idén och jobbar på fler fronter än fonden.

Fler företag skulle kunna få bättre rykte om de jobbade på liknande sätt. Som du sa, kanske blir det Dove nästa gång jag handlar.